torsdag 22 maj 2014

Sätt mig i brand


Författare: Tahereh Mafi 

Jag kan inte skriva så mycket om själva boken för då förstör jag spänningen, men jag tyckte den var riktigt bra. Jag har läst de två första böckerna, och detta är slutet på bokserien.

I denna boken så minskar romantiken och dramat ökar, böckerna är mest kända för just romantiken.

Anledningen till att jag tycker att den är bra, är för att nu känns den mer verklig. Och karaktärerna har utvecklats så mycket så att de är helt andra personligheter nu. I vissa böcker så ändras inte någon och det gör inte boken spännande, för då kan man förutse vad personerna kommer göra.

Slutet känns som ett bra sätt att sluta boken och det ger hopp för personerna i boken.
Jag rekommenderar verkligen denna bokserien, så läs gärna den första boken, Rör mig inte, och den andra boken, Rädda mig inte. Boken passar för 12 år och uppåt.

Gästbloggare: Helene Bekassy, prao på Fäladsgårdens bibliotek.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar